verantwoord afslanken onder persoonlijke begeleiding?
Vraag hier uw gratis consult aan!

Page content

Powerplate FAQ

Powerplate FAQ

  1. Vanaf welke leeftijd mag je beginnen met Power Plate®?

Wanneer men traint onder begeleiding van een gecertificeerde Power Plate® instructeur, kan dit al vanaf zeer jonge leeftijd.

Dit gebeurt dan onder strikte begeleiding door iemand die de nodige kennis van zaken heeft. Vanzelfsprekend zal natuurlijk de frequentie, positie en tijdsduur aangepast moeten worden aan de belastbaarheid van deze persoon.

Een concrete leeftijd hierop plakken is moeilijk aangezien het afhankelijk is van iemand zijn groeiproces alsook de lichamelijke en mentale ontwikkeling om te kunnen trainen.

 

  1. Tot welke leeftijd mag je trainen met Power Plate®?

Er staat geen maximumleeftijd op het gebruik van een Power Plate®. Momenteel is onze oudste klant 84 jaar en hij is nog niet van plan om te stoppen.

Eén van de eerste toepassingsgebieden van de Power Plate® was het bestrijden van osteoporose (botontkalking).

In veel wetenschappelijke studies heeft men aangetoond dat er een lineair verband is tussen spierkracht en botdichtheid.

Door trillingen, trek- en duwkrachten die op het lichaam inwerken tijdens een Power Plate® training wordt het botweefsel enorm gestimuleerd.

Voor veel oudere mensen is acceleratietraining dus echt een meerwaarde.

Met behulp van de Power Plate® kan je op een gemakkelijke, veilige en eenvoudige manier spieren activeren, waarbij geen gebruik hoeft te worden gemaakt van externe weerstandsvormen zoals gewichten, dumbbells en banden.

De belasting op gewrichten, banden en pezen is bij acceleratietraining veel kleiner dan bij traditionele krachttraining en maakt het dus een ideale leeftijd om in te zetten op latere leeftijd en mogelijks daarmee gepaard gaande beperkte mobiliteit.

 

  1. Kan Power Plate® schadelijk zijn voor je lichaam?

Gelukkig zijn de meeste mensen ondertussen overtuigd dat er helemaal niets mis is met acceleratietraining.  Men dient uiteraard wel een aantal regels te respecteren.

Ons lichaam is gemaakt om te bewegen en is uitstekend uitgerust om trillingen waarmee ons lichaam in het dagelijkse leven te maken krijgt, te absorberen.

Wel is het zo dat de blootstelling aan mechanische trillingen door de sterk ontwikkelde mechanisering in de laatste eeuwen sterk is toegenomen.

Via de stoel of de vloer worden veel trillingen overgebracht op bestuurders van heftrucks, vrachtwagenchauffeurs, wegenwerkers en helikopterpiloten. Deze klachten, die zich na langdurige blootstelling aan trillingen hoofdzakelijk manifesteren in de gewrichten en de wervelkolom, zorgen voor enorme problemen.

Er zijn een aantal essentiële verschillen.

  • Bij uw training op de Power Plate® gaat u op een actieve manier met trillingen om.
  • De trilling dient geabsorbeerd te worden in de spieren en niet in de gewrichten.
  • Ook de component tijd speelt een belangrijke rol.

De totale tijdsduur van een vibratie-training waarbij ons lichaam aan trillingen wordt blootgesteld is niet te vergelijken met de totale tijdsduur waaraan mensen tijdens verscheidene werkzaamheden worden blootgesteld.

De Power Plate® voldoet aan de I.S.O. normering die geldt voor vibratie bij industrieel gebruik, mits er niet langer dan 2 uur per dag wordt getrild.

Overigens lijkt het niet zinvol langer dan 20 minuten of meer dan 3 à 4 per week te trainen.

Wanneer u de Power Plate® gebruikt conform de instructies en adviezen en onder goede begeleiding is acceleratietraining een trainingsvorm die vele malen veiliger is dan enige andere sport of trainingsactiviteit.

Power Plate® maakt gebruik van een harmonisch bewegingspatroon, wat ervoor zorgt dat de beweging constant en soepel varieert in zowel de hoogte als de afstand. Dit is noodzakelijk om een gecontroleerde reflex tot stand te brengen, die er op zijn beurt weer voor gaat zorgen dat u een maximaal aan spiervezels zal rekruteren.

Bij niet harmonische bewegingen, zoals het werken met een drilboor, het rijden met een koersfiets op kasseiwegen,… zal uw lichaam eerder een ongecontroleerde reflex maken, wat ervoor kan zorgen dat u de gewrichten en botten eerder gaat blokkeren dan de omhangende spieren gaat gebruiken. Op langere termijn kunnen deze ongecontroleerde acties vaak leiden tot ontstekingen en klachten op een medisch vlak.

 

  1. Wat is het verschil tussen statische en dynamische oefeningen?

U kunt oefeningen zowel statisch (zonder te bewegen), als dynamisch (in beweging) uitvoeren op de Power Plate®.

Tijdens allerlei dagelijkse activiteiten is het zo dat wij ons lichaam en daarbij dus ook veel van onze spieren dynamisch gebruiken.

Daarom zijn dynamische oefenvormen veel functioneler en ligt de beweging dichter bij de realiteit.

Wanneer de Power Plate® therapeutisch wordt ingezet kan men heel bewust kiezen om oefeningen statisch uit te voeren.

Ook zult u de oefeningen allereerst statisch uitvoeren waardoor u zelf leert om de juiste techniek te hanteren.

U zult zich dit eerst eigen moeten maken om de dynamische oefeningen juist en technisch correct uit te kunnen voeren.

 

  1. Hoeveel Power Plate® oefeningen bestaan er?

Het aantal oefeningen waarbij je arm-, been, buik, en rugspieren kan trainen zijn eindeloos.

In het verleden beperkte men zich tot een 30-tal veelal statische oefeningen, maar meer en meer gaat men Power Plate® functioneel gebruiken.

Dat wil zeggen dat we het lichaam gaan voorbereiden op bewegingen die je in het dagelijkse leven nodig hebt. Bijvoorbeeld het functioneel versterken van je rug, zodat je uw kans op rugletsels aanzienlijk beperkt, of het versterken van uw enkels en knieën, zodat u bij het struikelen of omslaan van uw voet een grotere kans heeft om deze situatie goed door te komen.

We gaan daarom trainingssessies met Power Plate® combineren met allerlei ander trainings-materiaal zoals een TRX, gymbal, corebag, kettlebells, gewichtjes, ballen, rekkers, etc.

Wij hebben een scala aan oefeningen ontwikkeld die uitermate geschikt zijn voor allerlei doeleinden.

Hieronder alvast een filmpje waarin we enkele oefeningen demonstreren.

Via deze link kan je alvast enkele oefeningen bekijken

 

 

  1. Kan je met Power Plate® een fitnesstraining vervangen?

Trainen op de Power Plate® biedt u alle effecten die u door middel van fitnesstraining ook kunt bereiken.

Alleen een vergroot hart (sporthart) zult u niet krijgen van vibratie-training, vandaar dat ik ook steeds zal aanraden om aan conditietraining te doen, waarmee u uw hart en longen wel zal verbeteren.

Alle andere effecten zoals kracht, lenigheid, snelheid, coördinatie en uithoudingsvermogen zijn resultaten die u met de Power Plate® uitermate effectief kunt realiseren.

Wanneer de Power Plate® wordt ingezet voor krachttraining binnen de sportspecifieke training, gaan we oefeningen op de Power Plate® combineren met halters en gymballen, etc. om de coördinatie van het boven- en onderlichaam te verbeteren.

 

  1. Ga je zweten van een training met Power Plate®?

Vroeger dacht men wel eens dat je maar op een Power Plate® moest gaan staan of aan gaan hangen en dat je dus niet ging zweten.

Gelukkig weet men nu dat het een volwaardige training is en wanneer u traint, gaat uw lichaam energie produceren.

Om de vrijgekomen warmte kwijt te spelen gaat u zweten om uw lichaamstemperatuur onder controle te houden.

 

  1. Is aanvullende cardiotraining nodig?

In principe zou u uw cardiovasculaire training uit uw programma kunnen halen.

Wanneer u een sporter bent die de Power Plate® als onderdeel of als voorbereiding gebruikt voor uw sport is het aan te raden om cardiovasculaire training en uw Power Plate® te integreren in een totaalprogramma van bewegen en andere trainingsvormen.

Power Plate® werkt als het ware als een soort van katalysator en zal ook het trainingseffect van een cardiovasculaire prikkel vergroten.

Ook als je wil afvallen zal wat extra cardiotraining uw verbranding enkel maar ten goede komen.

 

  1. Heeft 1 keer in de week trainen zin?

Wanneer u een effect wilt realiseren door te trainen op de Power Plate® adviseren wij u om 2 à 3 maal per week te trainen.

Eén keer in de week is uiteraard beter dan helemaal niet trainen, maar de meerwaarde van die extra trainingen is enorm.

 

  1. Hoe snel verdwijnen de trainingsresultaten?

Zoals met alle vormen van training verdwijnen effecten wanneer u uw lichaam niet blijft stimuleren en dit geldt ook voor acceleratietraining.

Je zou kunnen aannemen dat de tijd die nodig was een bepaald effect te realiseren, dezelfde tijd is waarna alle effecten weer zijn verdwenen.

Toch zijn er sterke aanwijzingen dat na slechts één maand Power Plate® training er na 6 maanden nog een meetbaar effect is.

 

  1. Gelden de klassieke fitnessregels?

Een aantal principes die gelden voor de klassieke krachttraining dient ook te worden gehanteerd binnen de acceleratietraining.

Omdat er maar heel weinig contractiele eiwitten worden afgebroken in vergelijking met conventionele krachttraining-methodes is men wel in staat om sneller te herstellen.

Wanneer de belastbaarheid dit toelaat en men de intensiteit langzaam heeft opgebouwd kunt u in principe elke dag trainen op de Power Plate®.

Wij adviseren wel om uw trainingsprogramma zo op te bouwen dat u begint met de grote spiergroepen en de kleinere spiergroepen aan het einde van uw programma integreert.

2 dagen na elkaar trainen is dus geen probleem, maar we raden wel steeds aan dat wanneer het mogelijk is uw trainingssessies over de week te spreiden en zeker geen 3 dagen na elkaar te trainen.

Zoals met klassieke training ga je dan trainen in je herstelfase ipv tijdens de supercompensatiefase. Op die manier ga je eerder spieren afbreken dan opbouwen.

In principe heb je tussen 24u en 36u herstel nodig alvorens terug te trainen.

Verschillende factoren bepalen deze tijd zoals zoals oa voeding, hormonen (bv. nachtrust), trainingservaring,…

 

  1. Moet je spierpijn hebben tijdens en/of na de training?

Tijdens elke oefening die u op de Power Plate® doet is het belangrijk dat u genoeg spanning voelt in de desbetreffende spier. De laatste seconde van je oefening zou ook de laatste moeten zijn dat je kan volhouden.

Als je het gevoel hebt dat je nog 10 seconden langer je oefening had kunnen volhouden, dan is de oefening te gemakkelijk of is de houding niet goed (genoeg).

Wanneer uw lichaam een onaangename prikkel (lees: moeilijker oefening) ervaart, dan zal het zich willen voorbereiden op de volgende keer en zich gaan versterken.

Indien de prikkel niet onaangenaam is en uw lichaam ervaart dat de huidige situatie wel in orde is, dan zal het ook geen noodzaak zien om zich te verbeteren.

Wanneer een training u dus te makkelijk afgaat, moet de training worden aangepast.

De dag nadien hoef je echter geen pijn te ervaren om goede resultaten te behalen.

Veel mensen zijn pas tevreden als ze de dag nadien spierpijn ervaren.

Dat is helemaal niet nodig! Een goed artikel dat daarover meer verteld kan je hier lezen.

Verder is het wel belangrijk om op te merken dat je ook moet rekeninghouden met de doelstelling.

Wanneer we naar revalidatie of stabilisatie toe trainen is intensiteit soms minder belangrijk.

Indien we dan enkel focussen op intensiteit, zou dit ten koste kunnen gaan van de stabiliteit en uitvoering.

Alles staat en valt dus bij het goed definiëren van de doelstellingen en communicatie tussen klant/patiënt en coach.

 

  1. Kan je starten met programma voor gevorderden als je al jaren sport?

Ook voor gevorderde sporters is acceleratietraining een nieuwe trainingsmethode.

Zoals bij alle andere vormen van sport en lichamelijke inspanning, zult u het lichaam langzaam moeten laten wennen aan een progressief oplopende belasting.

Het is wel zo dat bij een ervaren sporter het aantal oefeningen, de tijdsduur en de intensiteit van de oefeningen wat sneller kan worden opgevoerd dan iemand die minder getraind is.

 

  1. Waarom wordt de training steeds intensiever?

Zoals bij alle vormen van sport, lichamelijke inspanning en dus ook bij acceleratietraining gelden er een aantal fysiologische principes.

Het principe dat ten grondslag ligt aan deze vraag is het principe van de verminderde meeropbrengst.

Door de enorm hoge intensiteit van de trainingsprikkels die de Power Plate® genereert, zal er zelfs bij een kleine hoeveelheid oefeningen in de beginfase al een enorm trainingseffect ontstaan.

Hoe hoger het trainingsniveau, hoe intensiever u moet trainen om een steeds kleinere winst te realiseren.

Een trainingsprogramma moet vloeiend en trapsgewijs worden opgebouwd.

In de praktijk betekent dit dat de trainingsprikkels met regelmaat moeten worden herhaald om het beoogde trainingseffect te realiseren.

Het trainingseffect wordt bepaald door, en is afhankelijk van, de aard en intensiteit van de trainingsprikkel die wij ons lichaam toedienen.

Bovendien moeten de trainingsprikkels ook voldoende intensief zijn, en kan een verdere toename van het trainingsniveau slechts gerealiseerd worden wanneer de aangeboden trainingsprikkels steeds sterker worden.

Het trainingseffect dat u in de loop der tijd heeft opgebouwd is echter een omkeerbaar proces.

Wanneer u stopt met trainen zullen na verloop van tijd de trainingseffecten weer verdwijnen. Zo zult u uw lichaam moeten blijven prikkelen om een eventuele achteruitgang te voorkomen.

 

  1. Heeft trainen op de High stand meer effect?

Het is inderdaad zo dat de high stand meer effect oplevert, maar wel op voorwaarde dat het lichaam er klaar voor is.

Omdat de bewegingsuitslag 2 maal zo groot is als bij de low stand, is de impact op het lichaam ook veel groter.

Het is belangrijk dat het trainingsprogramma correct worden opbouwt en dat het lichaam  eerst genoeg kan wennen aan acceleratietraining alvorens de intensiteit te verhogen.

Indien de overgang van Low naar High te snel is, zal er geen meerwaarde zijn, integendeel zelfs.

Een vaak gemaakte fout is dat men op High gaat trainen omdat dat “zwaarder” is, maar dan wel de correct houding gaat verwaarlozen en een gemakkelijkere positie gaat aannemen om toch maar de oefening te kunnen volhouden op High.

De juiste houding van een oefening primeert op de tijd en intensiteit van een oefening. Een slechte uitvoering of zelfs een geforceerde houding kan negatieve gevolgen hebben en in plaats van uw gezondheid te verbeteren, schade toebrengen.

 

  1. Zal je afslanken door te trainen met Power Plate®?

Uit verschillende studies blijkt dat acceleratietraining meer visceraal vetweefsel helpt te verbranden dan bij traditionele training.

Men kon daarin vaststellen dat de hoeveelheid vet tussen de ingewanden en de buik opvallend meer was geslonken bij personen die trainen met Power Plate®.

Er was een duidelijk verminderde buikomtrek en net dit is van groot belang omdat buikvet de gezondheid van lever, hart en bloedvaten nadelig beïnvloedt.

Meer uitleg over deze studie kan u hier vinden.

Verder is het logisch dat wanneer de energie-inname (eten) constant  blijft en u het energieverbruik (trainen) laat stijgen, er sprake is van een negatieve energiebalans. Met andere woorden u verliest vet.

Indien u echter dagelijks meer energie opneemt dan dat u energie verbruikt, zal er niets gebeuren of u nu op Power Plate® of op een andere manier traint.

Een slecht voedingspatroon kan u immers niet compenseren door te trainen.

 

  1. Is het normaal dat je kuiten en benen beginnen te jeuken?

Trainen met Power Plate® zal de bloedcirculatie enorm stimuleren.

In een aantal gevallen kan men last krijgen van jeuk en een zogenoemde erythemie (het sterk rood worden van de benen).

Dit kan zeer onprettig zijn, maar is gelukkig van tijdelijke aard.

Deze verbeterde bloedcirculatie is bovendien zeer gunstig voor het afvoeren van afvalstoffen en in de strijd tegen cellulite.

 

  1. Mag je met blote voeten op de Power Plate® trainen?

Om op een juiste en verantwoorde manier gebruik te kunnen maken van de Power Plate® zult u er allereerst voor moeten zorgen dat de mechanische trillingen op een goede manier worden overgedragen op het lichaam.

Wanneer men 2 harde oppervlakken contact met elkaar laat maken zal er wrijving tussen deze oppervlakken ontstaan.

Harde weefsels zijn in vergelijking met zachte weefsels niet zo goed in staat om trillingen te absorberen.

Het is dus aangeraden om schoenen met niet te dikke flexibele rubberen zolen te dragen tijdens de training..

Indien je toch met blote voeten wil trainen, of wanneer je oefeningen wilt uitvoeren waarbij je met een ander deel van het lichaam direct contact maakt met de Power Plate®, dan gebruik je best de rubberen mat die op de Power Plate® ligt.

 

  1. Waar moet je op letten om je rug niet te belasten?

De technieken m.b.t. de uitvoering van bepaalde oefeningen binnen de traditionele krachttraining komen overeen met de techniek van oefeningen die worden uitgevoerd op de Power Plate®.

Ook bij acceleratietraining hebben we immers te maken met dezelfde fysiologische principes en de bewegingsmechanica van het menselijk lichaam.

Als wij naar de lage rug kijken, staat deze in zijn natuurlijke houding met een licht holle rug en dat noemen we een lordose.

Tijdens de oefeningen op de Power Plate® moet men proberen om deze natuurlijke holle houding te handhaven.

De rug is functioneel gezien sterker in een lordose stand dan in een kyfose (bolle houding van de rug).

Wij adviseren dan ook om tijdens alle oefeningen de rug in die natuurlijke positie te houden.

 

  1. Waar moet je op letten om je knieën niet te belasten?

Het menselijk lichaam is gemaakt om te bewegen en ons lichaam is functioneel gezien in staat om in alle hoeken en standen die onze gewrichten toelaten belast te worden.

Desondanks is het belangrijk om een aantal posities en standen in het gewricht te vermijden. Zo hebben we in het kniegewricht te maken met een zogenaamde schuiflade.

Wanneer u uw knie voorbij de voet laat komen (vanuit verticaal standpunt) is het bovenbeen geneigd om over het onderbeen te schuiven.

Dit moet men te allen tijde proberen te voorkomen.

 

  1. Kan je hoofdpijn krijgen van een training?

Wanneer u de Power Plate® conform onze instructie en adviezen gebruikt en men geen migraine-achtige klachten heeft, ligt de oorzaak van dit vervelende verschijnsel in het feit dat men niet genoeg water heeft gedronken. Dit leidt tot een verstoring in de vochthuishouding.

Uit recent onderzoek is gebleken dat bijna 70 % van de bevolking last heeft van dehydratatie, als gevolg van het gebruik van koffie, alcohol, roken, stress en te weinig water drinken.

Vocht is van essentieel belang voor de mens, aangezien ons lichaam voor meer dan de helft uit water bestaat.

In combinatie met diëten, waarbij men wordt gestimuleerd om minder te eten, is de hoeveelheid vocht die men via voeding binnen krijgt ook al minder.

Wanneer je traint op de Power Plate® verliest men ook vocht door oa te zweten.

We raden dan ook iedereen een half uur voor aanvang van de training voldoende te drinken.

Hoofdpijn kan je bij elke intensieve trainingsvorm krijgen indien er een tekort aan vocht optreedt.

Het is dus niet direct een fenomeen dat zich enkel bij een Power Plate® training zal voordoen

 

  1. Moet je iets eten en drinken voor je training?

Omdat veel mensen door verkeerde eetgewoonten maaltijden overslaan, bijvoorbeeld het ontbijt, hebben zij vaak een te lage bloedsuikerspiegel.

Als men met een (te) lage bloedsuikerspiegel gaat trainen, kan men een hypoglycaemie krijgen (bloedsuikertekort).

Jaarlijks heb ik zo’n 5 à 10 klanten die de training onderschatten, niet eten en dit fenomeen ervaren. Weliswaar zonder ernstige gevolgen, maar de klant verschiet dan toch wel even.

We raden dus steeds aan om iets (licht) te eten voor de training, alsook om genoeg te drinken zoals eerder besproken.

Soortgelijke klachten zullen zich in een identieke situatie bij andere intensieve trainingsvormen ook voordoen indien de suikerspiegel te laag is.

Het is dus niet direct een fenomeen dat zich enkel bij een Power Plate® training zal voordoen.

 

  1. Mag je trainen als je suikerziekte hebt?

Suikerziekte is een contra-indicatie voor Power Plate® training vanwege de snelle daling van de bloedsuikerspiegel, waardoor een suikerpatiënt van slag kan raken.

De Power Plate® is echter ook uitstekend geschikt om de diabetespatiënt te helpen zijn of haar toestand te verbeteren.

In de voorbije 10 jaar heb ik al verschillende diabetes klanten getraind, zonder enige problemen.

Het is wel belangrijk dat men vooraf reeds voorziet dat men een zware inspanning gaat doen en dat men de nodige maatregelen moet nemen zoals men dat ook zou doen bij andere zware inspanningen.

 

  1. Mag je trainen als je last hebt van spataders?

Slagaders brengen bloed van het hart naar de benen, en via de aderen vloeit het weer terug naar het hart.

In al deze aderen zitten klepjes die ervoor zorgen ervoor dat het bloed gemakkelijk kan terugstromen van de tenen naar het hart.

Als de kleppen niet goed meer werken of kapot zijn, dan vloeit het bloed minder makkelijk terug naar het hart en ontstaan spataders.

Bij gebruik van de Power Plate® wordt de bloedcirculatie enorm gestimuleerd en door regelmatig te trainen zal de terugvloeiing van bloed worden verbeterd.

Bij de massage-oefeningen is het wel belangrijk om eerst om de spataderen heen te masseren voordat u de spataders in direct contact brengt met het oppervlak van de Power Plate®.

 

  1. Mag je trainen als je last hebt van artrose?

Er bestaan nog geen goede medicijnen om artrose te behandelen. Artrose is progressief, wat wil zeggen dat de kwaliteit van het kraakbeen steeds verder afneemt.

Beweging vormt een belangrijk onderdeel van de behandeling van artrose, omdat bewegen een verdere verergering afremt.

Door te bewegen en te trainen met Power Plate® wordt het kraakbeen ‘uit zijn slaap gehaald’ en behoudt het zijn functie.

Kraakbeen werkt als een spons die bij druk wordt leeg geperst en zich daarna volzuigt met gewrichtsvloeistof. Op deze manier voorziet het kraakbeen zich van de nodige voedingsstoffen.

Spieren, banden en pezen hebben een belangrijke functie als men kijkt naar het absorberen van schokken en het geven van stabiliteit in het gewricht. Daarom is het belangrijk dat ook deze weefsels getraind worden op de Power Plate®.

Sommige patiënten krijgen medicijnen tegen pijn en ontstekingen voorgeschreven.

In combinatie met acceleratietraining kan dit soms negatief uitpakken omdat deze medicijnen de natuurlijke waarschuwingssignalen voor overbelasting kunnen onderdrukken zodat deze niet altijd worden opgemerkt.

Het trainingsprogramma zal rustig opgebouwd moeten worden en er zal blijvend gelet moeten worden op de juiste frequentie en positie tijden de Power Plate® training.

Als de pijnklachten en stijfheid toenemen tijdens en na de belasting dan zal men het trainingsprogramma (tijdelijk) moeten aanpassen.

Power Plate® kan anderzijds ook leiden tot een afname van pijnklachten en tot vermindering van de hoeveelheid pijnstillende medicijnen.

 

  1. Zijn de contra-indicaties strikt te volgen?

De lijst met contra-indicaties is een lijst van alle medische verschijnselen waarbij wordt afgeraden de Power Plate® te gebruiken.

Dit wil niet zeggen dat, wanneer één van de beschreven contra-indicaties van toepassing is, u geen gebruik mag maken van de Power Plate®.

In een aantal gevallen is het wel aan te raden om bij specifieke klachten acceleratietraining te integreren in een behandelplan.

Dit gebeurt dan wel op advies en onder begeleiding van een arts, specialist of fysiotherapeut.

Omdat er op dit moment specifieke onderzoeken worden gedaan naar de effecten van acceleratietraining bij bepaalde ziektebeelden zal de lijst met contra-indicaties wellicht worden aangepast.

Er zijn signalen vanuit de praktijk dat er heel wat behandelingen zijn waarin acceleratie- training in de nabije toekomst een belangrijke rol kan gaan spelen.

We denken dan bijvoorbeeld aan de aandoening C.V.A. (beter bekend als een herseninfarct), en de ziekte van Parkinson.

 

Powerplate Oefeningen:

 

 

Meer info over Powerplate kan u vinden bij PowerPlate Benelux

Ontvang gratis gezondheidstips !
Ontvang onze artikels voortaan automatisch in uw mailbox.
Wij hebben ook een hekel aan SPAM en delen uw gegevens met niemand.
Bram-Timmerman
Na mijn studie Lic. LO aan de VUB belandde ik per ongeluk in de fitnesssector, maar het was liefde op het eerste zicht. Ik hou van de variatie aan klanten en uitdagingen. De voldoening die ik krijg van klanten die hun resultaat behalen, compenseert ruim de lange dagen en weekends die we in deze sector moeten werken.

Comment Section

0 reacties op “Powerplate FAQ

Plaats een reactie


*


Categorieën