04 januari 2019 

Wat is het verschil tussen statische en dynamische PowerPlate oefeningen?

U kunt oefeningen zowel statisch (zonder te bewegen), als dynamisch (in beweging) uitvoeren op de Power Plate®.

Wanneer u start met trainen op de Power Plate® zullen we voornamelijk of bijna uitsluitend statische oefeningen gebruiken.

Op die manier is het makkelijker de houding te controleren en vertrouwd te geraken met bepaalde houdingen, termen en vooral ook de trainingsvorm/vibraties.

Ook wanneer de Power Plate® therapeutisch wordt ingezet zal men initieel ook heel bewust kiezen om oefeningen statisch uit te voeren.

Tijdens allerlei dagelijkse activiteiten is het echter zo dat wij ons lichaam, en daarbij dus ook veel van onze spieren, dynamisch (in beweging) gebruiken.

Daarom zijn dynamische oefenvormen veel functioneler en ligt de beweging dichter bij de realiteit.

Bij dynamische oefeningen gaan we dan ook vaak externe trainingsmaterialen toevoegen zoals oa. gymballen, rekkers, bosu, TRX, gewichten, …

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen? Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Wenst u graag langs te komen voor een gratis trainingssessie om het zelf te ervaren? Gebruik dan deze link

Wenst u graag het E-book van Power Plate® te downloaden, klik dan hier.

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89 of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

Meer info over trainen en afslanken ?

We hebben meer dan 150 artikels in onze blog !

Blijf je graag op de hoogte met onze nieuwsbrief ?

Wij houden ook niet van SPAM en sturen slechts 1x per maand !

arrow_drop_up arrow_drop_down