17 oktober 2013 

Proteinedieet schadelijk voor je gezondheid? De waarheid...

“Een proteïnedieet is gevaarlijk en is slecht voor je gezondheid”

Het durft zo nu en dan toch voorvallen, een klant die mijn zaak binnenstapt en dat zegt…

Geen eigen moestuintje?!

Laat mij alvast beginnen met te zeggen dat het enige échte gezonde eten rechtstreeks vanuit de natuur komt.

Helaas hebben we niet allemaal een eigen veld, een moestuin….

En als we die al hebben is het nog af te wachten hoe voedzaam de grond is, het water waarmee we de groenten besproeien en de regen die er op valt….
Zodra de mens zich er mee gaat bemoeien en gewassen gaat bewerken en verwerken is het al een pak minder gezond.

Mij ga je dus nooit horen zeggen dat een proteinedieet een standaard gezond eetpatroon is voor gans je leven.

Je hoort het al komen….. ‘maar’…..

Spelregels voor gezond afslanken

Ik moet de eerste studie nog te zien krijgen die aantoont dat een proteinedieet ongezond is.

Het is echter niet omdat men het duizend maal zegt, dat het  waar wordt.

Zoals altijd zijn er wel een aantal spelregels, die je in acht moet nemen:

  • Een proteinedieet doe je onder begeleiding!
  • Wekelijkse opvolging is essentieel. Tenslotte wil je van de ‘maandag-begin-ik-ziekte’ af!
    Je coacht leert je hoe je het dieet verstandig aanpakt, mét aandacht voor je gezondheid, je spiermassa, je vetmassa… Bovendien deelt hij al zijn ervaring met jou en kan jij daar vast ook nog iets van leren.
  • Neem voldoende eetmomenten en eiwitten, als je dat niet doet gaat je lichaam een tekort aan voedingsstoffen oplopen. Je coach stelt voor jou een programma samen. Zo zorgt h
    ij er voor dat je geen spiermassa afbreekt doordat je lichaam gedurende de dag voldoende eiwitten krijgt.
  • Neem vitamines en mineralen. Je lichaam krijgt afvalstoffen uit de afgebroken vetten te verwerken. Als tegengewicht heeft het vitaminen en mineralen nodig om een gezond evenwicht te bewaren. Je wil geen tekort aan voedingsstoffen krijgen.
  • Drink voldoende water. Je lichaam moet afvalstoffen kunnen verwijderen, dat doe je door 2 liter water te drinken per dag. Doe je dat niet dan kan een proteinedieet belastend zijn voor je nieren.
  • Ga niet wekenlang ‘aanmodderen’ met ‘ik-doe-het-soms-wel-en-soms-niet’ of met uitzonderingen links en rechts. Gebruik het programma zoals opgesteld door specialisten, stipt en correct. Zo heb je snel het gewenste resultaat.
  • Let op dat je geen minderwaardig merk gebruikt , dat kan best goedkoop zijn, maar die werken vaak met minderwaardige eiwitten. De hoeveelheid eiwit is bij deze merken vaak lager (<16g per portie) en bovendien zitten er vaak meer koolhydraten in.
  • Halverwege de kuur stoppen is niet schadelijk voor je gezondheid, maar het zorgt wel voor een slecht resultaat. Je hervalt vaak snel in oude gewoonten en gaat weer op zoek naar het volgende ‘dieet’. Telkens opnieuw diëten is niet gezond voor het lichaam.
    Zo bereik je bovendien nooit je doel. Doorloop het ganse proces en straal na afloop met een nieuw, gezond gewicht én een nieuw eetpatroon waarmee jij je gewicht behoudt!

Goeie coach – slechte coach?

Een goede trainer schreeuwt je niet constant van aan de zijlijn toe wat je moet doen op het veld.

Hij leert je waarom je iets doet en hoe je bepaalde situaties aan moet pakken.

Hij geeft je de tools om je prestatie op het beste niveau te brengen.

Zo is dat ook met een coach bij afslanken, die begeleidt je, deelt kennis met je, vangt je op als je struikelt, maar draagt je niet over de eindmeet.

Eet zowel ’s middags als ’s avonds groenten bij de maaltijd.

Zo krijg je extra vezels, vitamines en mineralen binnen.

Bovendien is het een gezonde gewoonte die je best nooit meer stopt!

Ikzelf start pas met klanten als ze zich aan een aantal voorwaarden houden en anders begeleid ik ze niet verder, simpel.

Waarom?

Omdat ik ze niet over de meet kan dragen, ze zouden hervallen en weer aankomen.

Ze moeten het onder mijn begeleiding anders leren doen.

Een goede coach zorgt voor enkele belangrijke dingen:

  • De lichaamsanalyse: In deze analyse bespreken we vooraf wat het probleem is, hoe het ontstaan is en waar je naartoe wil. Dat doe ik tijdens een GRATIS consultatie van 30-60 minuten
  • Programma uitstippelen: We kiezen samen producten uit die je de eerste week gaat gebruiken.  Je gebruikt 2 verplichte(!) voedingssupplementen. Enerzijds vitaminen, omdat men tijdens een proteïnedieet TIJDELIJK geen fruit (suikers) eet. Anderzijds mineralen die het zuur-base evenwicht regelen. Dit geraakt uit balans door de afvalstoffen die vrijkomen bij  het gewichtsverlies.
  • Wekelijkse opvolging: Ik verwacht de klant wekelijks op consultatie, GRATIS
    Zo kunnen we steeds analyseren en evalueren.
    De bedoeling is dat men VETmassa kwijtspeelt, geen vocht en zeker geen spiermassa!
  • Gewichtsbehoud: Nadat men het gewenste doel heeft bereikt, blijft de klant steeds welkom om GRATIS wekelijks zich te laten wegen om zo onder controle op gewicht te blijven. Op vakantie geweest/feestje gehad …. en beetje aangekomen? Geen probleem, door de frequente weegmomenten heb je dat snel door en grijp je in. Zo wordt die ene kilo geen vijf kilo!

Door deze strikte aanpak heb ik de laatste jaren nog geen enkel onverwacht resultaat gezien tijdens de lichaamsanalyse. Steeds een duidelijke vermindering in vetmassa. Mijn klanten hebben ook geen last van onverwachte onaangename bijverschijnselen.

Allergisch aan diëten?

Zelf ben ik, net als jij waarschijnlijk, allergisch geworden aan het woord ‘diëten’.

In mijn hoofd vertaalt zich dat naar weinig eten, honger lijden, een eentonig eetpatroon en onmogelijk te combineren met een sociaal leven.

proteinedieet gratis ebook

Proteïnedieet anno 2020

Gelukkig bestaat een  goed proteinedieet al lang niet meer uit enkel vanille-, chocolade- en aardbeien-shakes.

Het assortiment heeft ondertussen brood, muesli, pasta, rijst, noodles, smoothies, allerlei zoete en zoute knabbeltjes en nog veel meer.

Bekijk hier het assortiment

Het is dus al lang niet meer eenzijdig en ook op sociaal vlak hoeft men zich niet te isoleren.

We hebben nog enkele andere artikels op deze site met meer tips voor een proteinedieet in combinatie met op vakantie gaan, op restaurant gaan, proteine-proof hapjes, BBQ-recepten,…

Hieronder alvast 2 getuigenissen van klanten met het PowerSlim proteinedieet.

 

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen?

Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Heeft u nog verdere vragen?

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89 of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

Blijf je graag op de hoogte met onze nieuwsbrief ?

Wij houden ook niet van SPAM en sturen slechts 1x per maand !

arrow_drop_up arrow_drop_down