05 januari 2019 

Ik heb last van obstipatie tijdens het protëinedeet, hoe los ik dit op?

Realiseer je dat de obstipatie deels relatief is.

Door de geringere opname van voedsel en voedingsvezel heb je minder volume in je maag en darmen waardoor je ook minder naar het toilet hoeft.

Pas wanneer je echt last (pijn)  hebt, is er sprake van obstipatie.

Dit kun je verhelpen door de volgende adviezen op te volgen.

  • Eet de helft van de aanbevolen hoeveelheid groenten rauw voor meer vezelwerking in de darmen.
  • Drink voldoende water (2 liter) en verdeel dit goed over de dag.
  • Neem een extra eetlepel olie per dag.
  • Neem een eetlepel lijnzaad in de ochtend, bijvoorbeeld gemengd door het PowerSlim product.
  • Beweging helpt om de beweging van de darmen op gang te brengen. Bijvoorbeeld den wandeling (na het eten)kan helpen om de darmwerking op gang te brengen.
  • Het is niet wetenschappelijk bewezen, maar er wordt gezegd dat een glas lauw water op nuchtere maag helpt.

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen? Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Wenst u graag langs te komen voor een gratis consultatie of voor een proefpakket? Gebruik dan deze link

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89 of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

Meer info over trainen en afslanken ?

We hebben meer dan 150 artikels in onze blog !

Blijf je graag op de hoogte met onze nieuwsbrief ?

Wij houden ook niet van SPAM en sturen slechts 1x per maand !

arrow_drop_up arrow_drop_down