verantwoord afslanken onder persoonlijke begeleiding?
Vraag hier uw gratis consult aan!

Page content

10 effecten van regelmatig trainen

10 effecten van regelmatig trainen

  1. Hersenen: De doorbloeding van de hersenen wordt gestimuleerd waardoor ze meer zuurstof krijgen. Dat heeft een positieve invloed op onze creativiteit, denk- en herinneringsvermogen.
  2. Humeur: Iedere keer bij het sporten worden in de hersenen morfine-achtige stoffen aangemaakt. Die zorgen voor een betere stemming, gaan depressies tegen en maken dat we ons gewoon fantastisch voelen.
  3. Spierstelsel: Iedere vorm van work-out stimuleert de ontwikkeling en het behoud van spieren. Daardoor is ons lichaam beter beschermd bij belasting en kan het meer beter presteren. Daarnaast zijn spieren ook nog eens echte energievreters die vetkussentjes snel doen verdwijnen.
  4. Bloed: Door fitness wordt bloedverdikking tegengegaan en bloedstolsels worden vermeden, de zuurstoftoevoer wordt verbeterd en het bloed stroomt gemakkelijker en sneller in de bloedvaten. De afbraak van cholesterol en stresshormonen gaat sneller.
  5. Huid: Onze huid heeft een betere doorbloeding en wordt daardoor gladder en strakker. Bovendien heeft ons grootste orgaan meer weerstand tegen invloeden van buitenaf.
  6. Immuunsysteem: We hebben meer weerstand en belasting voelt minder zwaar aan. Het lichaam krijgt ondersteuning bij het dagelijkse gevecht tegen virussen, ziektekiemen en bacteriën.
  7. Vaatstelsel: De zuurstoftoevoer functioneert tot in de kleinste haarvaten. Door meer te bewegen stimuleer je de afvoer van afvalstoffen en worden deze minder aan de celwanden afgezet.
  8. Gewrichten, botten, pezen en banden: Een regelmatige doelgerichte belasting maakt het menselijk skelet sterker. Onze botten zijn beter opgewassen tegen belasting. Er is bovendien minder kans op osteoporose. Pezen en banden blijven soepel en beweeglijk.
  9. Hart: Het hart slaat krachtiger en langzamer bij een hoger slagvolume. Daardoor circuleert er meer bloed bij een geringer aantal hartslagen. U heeft daardoor minder snel last van hartkloppingen en heeft meer lucht bij de alledaagse bezigheden en activiteiten.
  10. Longen: De inhoud van de longen neemt toe door regelmatige beweging. U neemt meer zuurstof op en maakt optimaal gebruik van de longen terwijl u minder vaak moet ademhalen.

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen?

Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Heeft u nog verdere vragen?

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89 of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

Ontvang gratis gezondheidstips !
Ontvang onze artikels voortaan automatisch in uw mailbox.
Wij hebben ook een hekel aan SPAM en delen uw gegevens met niemand.
Bram-Timmerman
Na mijn studie Lic. LO aan de VUB belandde ik per ongeluk in de fitnesssector, maar het was liefde op het eerste zicht. Ik hou van de variatie aan klanten en uitdagingen.De voldoening die ik krijg van klanten die hun resultaat behalen, compenseert ruim de lange dagen en weekends die we in deze sector moeten werken.