04 januari 2019 

Waar moet je op letten om je rug niet te belasten tijdens een Power Plate training?

De technieken m.b.t. de uitvoering van bepaalde oefeningen binnen de traditionele krachttraining komen overeen met de techniek van oefeningen die worden uitgevoerd op de Power Plate®.

Ook bij acceleratietraining hebben we immers te maken met dezelfde fysiologische principes en de bewegingsmechanica van het menselijk lichaam.

Als wij naar de lage rug kijken, staat deze in zijn natuurlijke houding met een licht holle rug en dat noemen we een lordose.

Tijdens de oefeningen op de Power Plate® moet men proberen om deze natuurlijke holle houding te handhaven.

De rug is functioneel gezien sterker in een lordose stand dan in een kyfose (bolle houding van de rug).

Wij adviseren dan ook om tijdens alle oefeningen de rug in die natuurlijke positie te houden.

In vele gevallen blijkt Power Plate® zeer gunstig voor de revalidatie na rugletsels.

Zoals steeds is het belangrijk om te trainen onder deskundige begeleiding en geen onnodige risico’s te nemen.

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen? Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Wenst u graag langs te komen voor een gratis trainingssessie om het zelf te ervaren? Gebruik dan deze link

Wenst u graag het E-book van Power Plate® te downloaden, klik dan hier.

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89 of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

Meer info over trainen en afslanken ?

We hebben meer dan 150 artikels in onze blog !

Blijf je graag op de hoogte met onze nieuwsbrief ?

Wij houden ook niet van SPAM en sturen slechts 1x per maand !

arrow_drop_up arrow_drop_down