arrow_drop_up arrow_drop_down
4 januari 2019 

Waar moet je op letten om je knieën niet te belasten tijdens een Power Plate training?

Waar moet je op letten om je knieën niet te belasten tijdens een Power Plate training?

Het menselijk lichaam is gemaakt om te bewegen en ons lichaam is functioneel gezien in staat om in alle hoeken en standen die onze gewrichten toelaten belast te worden.

Desondanks is het belangrijk om een aantal posities en standen in het gewricht te vermijden.

Zo hebben we in het kniegewricht te maken met een zogenaamde “schuiflade”.

Wanneer u uw knie voorbij de voet laat komen (vanuit verticaal standpunt) is het bovenbeen geneigd om over het onderbeen te schuiven.

Dit moet men te allen tijde proberen te voorkomen en bij de uitvoering van “squats” of “lunges” hier goed op letten.

In vele gevallen blijkt Power Plate® zeer gunstig voor de revalidatie na knieletsels.

Zoals steeds is het belangrijk om te trainen onder deskundige begeleiding en geen onnodige risico’s te nemen.

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen? Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Wenst u graag langs te komen voor een gratis trainingssessie om het zelf te ervaren? Gebruik dan deze link

Wenst u graag het E-book van Power Plate® te downloaden, klik dan hier.

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89 of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

Meer info over trainen en afslanken ?

We hebben meer dan 150 artikels in onze blog !

Blijf je graag op de hoogte met onze nieuwsbrief ?

Wij houden ook niet van SPAM en sturen slechts 1x per maand !

Koekje erbij?