10 januari 2016 

20 tips voor het maken van Groene Smoothies


tips groene smoothiesHieronder enkele tips die ik heb van Jesse Van de Velde voor het drinken van groene smoothies:

  1. Begin met recepten die lekker zijn, zodat je in de gewoonte kunt raken om groene smoothies te drinken
  2. Een groene smoothie bestaat in de basis uit water, bladgroente en fruit
  3. In groene smoothies gebruik je geen melk, yoghurt, andere zuivel producten of soja melk
  4. Hoe meer fruit je er in doet, hoe zoeter ze zijn. 100 gram bladgroente met 3 stuks fruit (bijvoorbeeld banaan, mango en kiwi) geeft je zo’n zoete smaak dat zelfs de grootste groente-hater deze smoothie zal lusten
  5. Gebruik pas meer groenten zodra je er behoefte aan hebt.
  6. Spinazie, andijvie, sla, bleekselderij en paksoi zijn redelijk ‘zachte’ groentes om mee te beginnen. Terwijl boerenkool, rucola en waterkers wat meer voor ‘gevorderden’ is
  7. Varieer genoeg en neem vooral seizoengroenten
  8. Doe geen broccoli, wortel of andere groentes in een smoothie in combinatie met fruit. Dit gaat gisten en geeft gasvorming
  9. Kruiden zoals peterselie, basilicum, munt en andere zijn heerlijk om te gebruiken
  10. Citroen, limoen en grapefruit zijn ook heel geschikt om een smoothie meer op smaak te brengen als je weinig fruit wilt gebruiken
  11. Bevroren fruit is een prima alternatief voor gewoon fruit, en gemakkelijk in gebruik omdat het vaak voorgesneden is en lang te bewaren
  12. De meeste mensen hebben een tekort aan verschillende mineralen en vitamines. Voeg desnoods superfoods toe om je smoothies te verrijken
  13. Bewaar een groene smoothie in een glazen pot en niet in plastic, weg van zonlicht en warmte.
  14. Je kunt een smoothie uitstekend ’s avonds maken en de volgende ochtend drinken, of mee naar je werk nemen
  15. Als je de mogelijkheid hebt, eet zoveel mogelijk biologische groente en fruit. Het is duurder, maar veel voedzamer en je krijgt veel meer waar voor je geld
  16. Duurdere blenders gaan veel langer mee dan de gemiddelde keukenblender en zijn als je regelmatig smoothies drinkt absoluut je geld waard.
  17. Kokoswater en kokosvlees van verse kokosnoten zijn heerlijk in een groene smoothie
  18. Zodra je geen zin meer hebt om smoothies te drinken vraag jezelf af welke ingrediënten je teveel hebt gegeten. Heb je te weinig gevarieerd in je bladgroentes? Eet je groentes die uit het seizoen zijn? Meestal geeft je lichaam aan dat je ergens voldoende van hebt gehad, en dat het tijd is voor variatie (je lichaam is zeer intelligent)
  19. In de winter kan je gember gebruiken in je smoothie. Het geeft een verwarmend effect aan je lichaam
  20. Geniet iedere dag van het proces om je groene smoothie te maken. Het is een moment van rust, een moment van je met je lichaam en gezondheid bezig te zijn. Steek er liefde in!

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen?

Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Heeft u nog verdere vragen?

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89  of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

We hebben meer dan 150 artikels in onze blog !

Wij houden ook niet van SPAM en sturen slechts 1x per maand !