Page content

Powerplate informatie voor je training

powerplate informatie voorafAangezien vibratietraining (Powerplate) de bloedsuikerspiegel snel doet dalen is het belangrijk dat men niet met een lege maag traint. Omdat veel mensen (met name vrouwen) door verkeerde eetgewoonten maaltijden overslaan, bijvoorbeeld het ontbijt, hebben zij vaak een te lage bloedsuikerspiegel. Als men al vóór aanvang te lage bloedsuikerspiegel gaat trainen, kan men een hypoglycaemie krijgen (bloedsuikertekort).

Bovendien drinken veel mensen te weinig. Een vochttekort in combinatie met intensieve training, geeft bij een enkeling tijdelijke hoofdpijnklachten. Daarom wordt er met klem aangeraden genoeg te drinken voor een training. Soortgelijke klachten kunnen zich in een identieke situatie bij elke intensieve trainingsvorm voordoen. Het is dus niet Powerplate gerelateerde klacht.

Er wordt geadviseerd sportschoenen te dragen tijdens de training met niet te dikke flexibele rubberen zolen. Dit hoeft niet persé een sportschoen te zijn, al wordt dat wel aangeraden. Om op een juiste en verantwoorde manier gebruik te kunnen maken van de Powerplate zal men er allereerst voor moeten zorgen dat de mechanische trillingen op een goede manier worden overgedragen op het lichaam. Wanneer men 2 harde oppervlakken contact met elkaar laat maken zal er wrijving tussen de deze oppervlakken ontstaan. Harde weefsels zijn, vergeleken met zachte weefsels, niet zo goed in staat om trillingen te absorberen. Men dient dus een situatie creëren waarbij men als het ware één wordt met het vibrerende oppervlak. Zo zal er nooit en te nimmer wrijving ontstaan tussen het lichaam en het trillende oppervlak.

Voor de hygiëne vragen we ook om steeds een handdoek mee te brengen, alsook propere sportschoenen.

Meer informatie over Powerplate kan je vinden op de website van Powerplate Benelux