arrow_drop_up arrow_drop_down

Hoeveel water moet ik drinken en mag ik het water van de shakes meetellen?

Nee, het water van de shakes mag je niet meetellen!

Het is zeer belangrijk om voldoende water te drinken.

Afgezien van je vochthuishouding, kan drinkwater je daadwerkelijk helpen om gewicht te verliezen.

Bovendien is het belangrijk om voldoende water te drinken om zo je nieren niet te (over)belasten.

Water drinken is de eerste stap naar een gezonde voeding én het stilt de honger.

Water onderdrukt de eetlust en helpt het lichaam het metabolisme(stofwisseling) te versnellen, waardoor je lichaam het vet kan verbranden.

Verder helpt het ook het lichaam om voedsel te verteren en toxinen vrij te maken tijdens het afvallen en kan constipatie en hoofdpijn voorkomen.

Door voldoende water te drinken zal je ook alerter zijn en energieker voelen.

Onderzoek heeft aangetoond dat het drinken van minder / onvoldoende water de vetafzettingen zal toenemen, terwijl het drinken van meer water daadwerkelijk de hoeveelheid vet kan verminderen.

Dit komt omdat de nieren water nodig hebben om goed te werken, en als ze dat water niet krijgen, springt de lever bij om te helpen.

Een van de belangrijkste taken van de lever is om opgeslagen vet te metaboliseren in energie, maar als het de nieren moet helpen, dan kan het deze baan niet doen en dus blijven de vetten in het lichaam.

Hoeveel water moet je drinken?

De hoeveelheid water die je nodig hebt hangt af van persoon tot persoon op basis van je eigen dorstniveaus en mate van lichaamsbeweging, enz.

Vrouwen: moeten minimaal 2 liter per dag drinken

Mannen: moeten minstens 2,5 liter per dag drinken.

Tips

  • Drink je water of thee in kleine hoeveelheden tegelijk, maar vaak gedurende de dag. De opname van water is beperkt en je kan het dus best spreiden gedurende de dag
  • Water drinken wordt aanbevolen, maar als alternatief kan je kiezen voor: Groene thee (geen fruitsmaakjes), koffie (max 3 tassen per dag en zwart) en water met een smaakje zoals komkommer, basilicum, munt, gember of onze Sips of Grace.
  • Sporten en warmte beinvloeden je water behoefte. Je moet je waterinname verhogen als aan sport doet of als het een warme, droge dag is. Een ruwe indicatie zou zijn om nog eens 350 ml (1½ glazen) per 30 minuten te drinken.
  • Blijf op schema met een waterfles. Als je weet dat je 2 liter per dag moet consumeren, vul dan een 1 liter fles met water en stel je het doel om tegen de middag de fles leeg te hebben. Of verdeel de dag in 4 dagdelen en nuttig 4 x een waterfles van 500ml.
  • Drink een glas water als je wakker wordt en als je weer naar bed gaat door een glas bij je bed te houden. Dit is 230 / 460ml van je dagelijkse waterbehoefte meteen.
  • Drink bij elke maaltijd een glas water. Als je 3 maaltijden per dag eet, dan is dat gelijk weer 690ml van je water inname.

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen? Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Wenst u graag langs te komen voor een gratis consultatie of voor een proefpakket? Gebruik dan deze link

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89 of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

Blijf je graag op de hoogte met onze nieuwsbrief ?

Wij houden ook niet van SPAM en sturen slechts 1x per maand !

Koekje erbij?