Verantwoord afslanken onder persoonlijke begeleiding?
Vraag hier uw gratis consult aan!

Gratis E-book met de 25 beste afslanktips

Vul uw gegevens in en ga meteen aan de slag met gemakkelijk toe te passen afslanktips

Page content

Hoe blijf je op gewicht op skivakantie?

Hoe blijf je op gewicht op skivakantie?

Het voordeel van een wintersportvakantie is dat je actief bezig bent.

Met skiën of snowboarden, wandelen in de bergen en zelfs met iets eenvoudigs zoals sleetje rijden verbrand je heel wat calorieën.

Je moet dan natuurlijk wel zorgen dat je het niet dubbel en dik aanvult tijdens de uitgebreide lunch, diner en de après-ski.

Hoe je u best kan voorbereiden op je wintersportvakantie heb ik samengevat in een artikel over pre-ski training

Voor de PowerSlimmers heeft PowerSlim een bundeltje uitgewerkt voor de verschillende fases om de skivakantie zonder al te veel ‘schade’ door te komen.

Download de PowerSlim Vakantietips hier!

Voor diegene die niet specifiek aan het afslanken zijn, maar liefst ook niet teveel willen aankomen heb ik beknopt enkele cijfertjes opgezocht die je best eens bekijkt.

Wintersport – Calorieën verbranden

Gemiddeld verbrand je tijdens 1 uur skiën 507 calorieën al is dat sterk afhankelijk van je gewicht en hoe intens je skiet.

Als je wat zwaarder bent dan verbrand je meer en als je wat lichter bent uiteraard wat minder.

Sowieso skiën we zelden een uur aan één stuk, want je skiet van lift naar lift om een mooie route te kunnen maken.

Ik denk dat er gemiddeld 15 minuten skiën tussen de ene en de ander lift zit.

Je rekent best met kwartiertjes en dan verbrand je gemiddeld 127 calorieën per kwartier.

Wintersport – calorieën opnemen

Hoeveel kwartiertjes moet je skiën om Kaiserschmarrn, Germknödel, apfelstrudel en Bratworst er weer allemaal te kunnen verbranden?

Ik heb een aantal gerechten opgezocht en voor je u laat gaan kan je die best eens bekijken…

  • Germknödel 417 calorieën
  • Kaiserschmarrn 330 calorieën per 100 gr (maar in Oostenrijk krijg je hele grote borden dus zit je voor een heel bord snel aan de 990 calorieën)
  • Goulashsoep 250 calorieën (voor een groot bord)
  • Bratworst 320 calorieën (dit krijg je altijd met een portie frietjes….)
  • Spaghetti 750 calorieën
  • Kaasfondue 1800 calorieën
  • Schnitzel 600 calorieën (grote)
  • Pizza 890 calorieën
  • Apfelstrudel 260 calorieën

Reken maar uit hoeveel kwartiertjes je hiervoor moet skiën?

En dit is nog alleen maar het eten. Een biertje, glühwein of warme chocolademelk met slagroom is op de wintersport ook in één keer de gewoonste zaak van de wereld.

Ik heb toch ook even wat drankjes op een rijtje gezet:

– halve liter bier 190 calorieën
– Glühwein 260 calorieën
– Schnapps 83 calorieën
– rode wijn 120 calorieën
– Almdudler 98 calorieën
– Warme choco (met slagroom) 320 calorieën

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen?

Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Heeft u nog verdere vragen?

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89 of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

Ontvang gratis gezondheidstips !
Ontvang onze artikels voortaan automatisch in uw mailbox.
Wij hebben ook een hekel aan SPAM en delen uw gegevens met niemand.
Bram-Timmerman
Na mijn studie Lic. LO aan de VUB belandde ik per ongeluk in de fitnesssector, maar het was liefde op het eerste zicht. Ik hou van de variatie aan klanten en uitdagingen.De voldoening die ik krijg van klanten die hun resultaat behalen, compenseert ruim de lange dagen en weekends die we in deze sector moeten werken.