arrow_drop_up arrow_drop_down
4 januari 2019 

Heeft trainen op de High stand van Power Plate meer effect?

Het is inderdaad zo dat de high stand meer effect oplevert, maar wel op voorwaarde dat het lichaam er klaar voor is.

Omdat de bewegingsuitslag 2 maal zo groot is als bij de low stand, is de impact op het lichaam ook veel groter.

Het is belangrijk dat het trainingsprogramma correct worden opbouwt en dat het lichaam  eerst genoeg kan wennen aan acceleratietraining alvorens de intensiteit te verhogen.

Indien de overgang van Low naar High te snel is, zal er geen meerwaarde zijn, integendeel zelfs.

Een vaak gemaakte fout is dat men op High gaat trainen omdat dat “zwaarder” is, maar dan wel de correcte houding gaat verwaarlozen en een gemakkelijkere positie gaat aannemen om toch maar de oefening te kunnen volhouden op High.

De juiste houding van een oefening primeert op de tijd en intensiteit van een oefening.

Een slechte uitvoering of zelfs een geforceerde houding kan negatieve gevolgen hebben, en in plaats van uw gezondheid te verbeteren, schade toebrengen.

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen? Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Wenst u graag langs te komen voor een gratis trainingssessie om het zelf te ervaren? Gebruik dan deze link

Wenst u graag het E-book van Power Plate® te downloaden, klik dan hier.

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89 of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

Blijf je graag op de hoogte met onze nieuwsbrief ?

Wij houden ook niet van SPAM en sturen slechts 1x per maand !

Koekje erbij?