31 augustus 2017 
in Voeding

Gezond en lekker eten op vakantie

Twee weken ‘vin et pain’ in Frankrijk, een bourgondische vakantie in Duitsland of exotisch culinair genieten in een Oosters land.

Een vakantie kan erg veel deugd doen, maar vaak kom je achteraf wel met teveel kilo’s en een te hoge cholesterol terug naar huis. Een domper op de feestvreugde.

Wij geven je enkele tips om gezond, maar toch ook lekker te eten op vakantie. Zodat je uitgerust én fris terugkomt van je vakantie.

Gezond op vakantie

  1. Zorg dat je altijd een drinkbus met water bij je hebt.

Voor onze vakanties trekken we vaak naar de zon en dorst hoort daar dus bij. Laat je echter niet meteen verleiden tot frisdranken of alcoholische dranken. Zorg dat je drinkbus altijd gevuld is met water en vul hem zeker één keer per dag bij, zo krijg je voldoende vocht binnen en is de verleiding voor gesuikerde dranken niet zo groot. Heb je honger? Probeer dan ook eerst even of een paar grote slokken water dat gevoel niet al verminderen.

  1. Neem een gezonde snack mee

Ben je op uitstap naar een gezellig dorpje of trek je naar een grote stad voor de dag? Neem dan steeds een gezonde snack mee: een appel, wat kerstomaatjes of een gesneden komkommer. Zo is de verleiding minder groot om bij de eerste honger op die heerlijk ruikende hamburger of die verse tapas te vliegen. Volg je het PowerSlim dieet? Zorg dan dat je een aantal PowerSlim repen in je tas hebt zitten in noodgevallen.

  1. Beweeg

Een dagje strand of een namiddagje bij het zwembad moeten zeker kunnen, maar probeer ook voldoende beweging in te bouwen. Ga ’s ochtends voor het ontbijt een tiental baantjes trekken in het zwembad of ga een eindje lopen. Kies ook actieve dagactiviteiten: een lange bergwandeling of enkele watersporten bij het meer. Neem niet de metro in de stad, maar ga te voet. Het is niet alleen gezonder, je ontdekt ook meer! Het zijn allemaal trucjes om voldoende beweging in te bouwen, zodat je achteraf zonder schuldgevoel van dat ijsje of die frietjes kan genieten , zonder dat je er een te hoge cholesterol van opbouwt of je broek bij thuiskomt niet meer zo goed past.

  1. Kies verstandig

Probeer op regelmatige tijdstippen een maaltijd in te bouwen. Ontbijt met veel fruit, ga voor een salade ’s middags en eindig met een licht avondmaal. Ga je op restaurant? Geniet dan zeker eens van frietjes of een pasta, maar kies vooral gerechten met veel groenten en vis of vlees en laat die koolhydraten links liggen. Ga ook niet altijd voor een dessert, zie het als een extraatje.

De vakantieperiode is een heerlijke tijd vol nieuwe herinneringen, fijne ervaringen en veel ‘qualitytime’. Maar laat je niet verleiden tot té veel slechte voeding of te weinig beweging. Het doet al je harde werk op korte tijd teniet en geeft je een slecht gevoel bij terugkeer.

Geniet, maar met mate dus!

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen?

Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Heeft u nog verdere vragen?

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89  of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikelen in uw mailbox.

Alvast bedankt en veel succes!

Meer info over trainen en afslanken ?

We hebben meer dan 150 artikels in onze blog !

Blijf je graag op de hoogte met onze nieuwsbrief ?

Wij houden ook niet van SPAM en sturen slechts 1x per maand !