04 januari 2019 

Gelden de klassieke fitnessregels voor Power Plate?

Een aantal principes die gelden voor de klassieke krachttraining dienen ook te worden gehanteerd binnen de acceleratietraining.

Omdat er maar heel weinig contractiele eiwitten worden afgebroken in vergelijking met conventionele krachttraining-methodes is men wel in staat om sneller te herstellen.

Wij adviseren om uw trainingsprogramma zodanig op te bouwen dat u begint met de grote spiergroepen en de kleinere spiergroepen aan het einde van uw programma integreert.

2 dagen na elkaar trainen is geen probleem, maar we raden wel steeds aan dat indien het mogelijk is, uw trainingssessies over de week te spreiden en zeker geen 3 dagen na elkaar te trainen.

Zoals met klassieke training ga je dan trainen in je herstelfase ipv tijdens de supercompensatiefase en op die manier ga je eerder spieren afbreken dan opbouwen.

In principe heb je tussen 24u en 36u herstel nodig alvorens terug te trainen.

Verschillende factoren bepalen deze tijd zoals zoals oa voeding, hormonen (bv. nachtrust), trainingservaring,… maar dat is net zoals bij traditionele krachttraining.

Wanneer je te snel opnieuw gaat trainen ga je net zoals met de klassieke training richting “niet-functionele overbelasting” zoals je op onderstaande grafiek ziet met de rode curve. Op die manier ga je, ondanks je hoge aantal trainingen, je prestatieniveau doen dalen.

Het is echter de bedoeling om de groene curve te volgen en te trainen in de fase van de supercompensatie om het prestatieniveau te verhogen.

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant en heeft het u geholpen? Deel dan dit artikel met uw netwerk aub!

Wenst u graag langs te komen voor een gratis trainingssessie om het zelf te ervaren? Gebruik dan deze link

Wenst u graag het E-book van Power Plate® te downloaden, klik dan hier.

Neem vrijblijvend contact met ons op via 03/295.82.89 of info@bwell.be.

Wij helpen u graag verder!

Blijf op de hoogte

Wilt u meer van dit soort artikels lezen?

Klik op de knop hieronder om u in te schrijven voor onze gratis nieuwsbrief.

U ontvangt dan regelmatig onze laatste artikels in uw mailbox.

Meer info over trainen en afslanken ?

We hebben meer dan 150 artikels in onze blog !

Blijf je graag op de hoogte met onze nieuwsbrief ?

Wij houden ook niet van SPAM en sturen slechts 1x per maand !

arrow_drop_up arrow_drop_down